Een blog zet je op je website. Daar kun je zo vaak en wanneer je wilt een blog schrijven (artikel). Je kunt in een blog mensen een tip geven of inspireren, maar je kunt ook inspelen op een actualiteit.
De mail die je verstuurt kun je personaliseren. In deze mail schrijf je een kort artikel.
Je nieuwsbrief bevat waardevolle en interessante inhoud voor je lezer.
In deze nieuwsbrief kun je doorlinken naar je hele blog die op je website staat. Klikt de lezer van je nieuwsbrief op het linkje, dan komt deze op de blogpagina van je website. Daar kunnen ze eventueel ook reageren op jouw artikel.
Hieronder geef ik je 11 blog voorbeelden.
Hieronder zal ik je een paar voorbeelden van persoonlijke blogs, zakelijke blogs en foodblogs geven.
Persoonlijke blogs:
In een persoonlijke blog gaat het vooral om de persoon die schrijft. Wat deze persoon bijvoorbeeld meemaakt. Dit kan variëren van bijvoorbeeld moederschap of reizen. In deze blogs komt vooral naar voren wat de blogger zelf leuk vindt.
Zakelijke blogs:
Een zakelijke blog geeft tips en adviezen over het vakgebied waar het bedrijf of de organisatie expert in is. Dit kan variëren van bijvoorbeeld auto tips tot advies over leiderschap.
- Purple Leiderschapsontwikkeling
Foodblogs:
In Foodblogs kom je vooral tips en adviezen tegen die gaan over het bereiden van recepten en alles wat daar mee te maken heeft.
Dit kan gaan over het bereiden van een menu tot hoe kun je bloem in een bepaald gerecht vervangen voor een ander ingrediënt?
- Brenda kookt
- Chickslovesfood
- Betty’s Kitchen
- Francesca kookt